Brödbakning och mattankar.

Gud vilken intensiv dag det har varit.
Jag har jobbat i 9 timmar, mina fötter värker!
Jag fick lite fotmassage förut, men den var väldigt kort!

Har bakat bröd.
Fötterna klarar inte att ta sig ner till affären. Ajaj!

Vi ska på påskmiddag hos Tottes föräldrar imorgon,
kan vara snällt att ta med sig ett hemmabakt bröd.
Jag är så huslig.


Från deg till bara lite brända bröd

     Det har kommit förfrågningar om mer skvaller och snask här på bloggen.
Hmm, jag är så kass på att komma ihåg skvaller!
Men jag vet att en kompis, en viss fru, ska ha barn i slutet av maj!
Jag vet att,,, hmm.
Öhh...Jag vet ju ingenting!

Låt mig få reda på lite smaskigt skvaller så kan jag berätta det!

Fast det är ju inte så snällt!

Sitter och lyssnar på Karlavagnen på p4.
Det handlar om dieter och nu är det en tjej som har haft bulimi
sen hon var tolv.

Det är helt sjukt egentligen, vi lever i ett samhälle där vi aldrig
behöver svälta. Men ändå är det det som är idealet.
Jag ska ju inte säga nåt, jag har alltid varit smal, har det i mina gener,
men som tjej så är man så duktig om man är smal och inte moffar och äcklar sig.
Det är tydligen okvinnligt att äta.

Jag tror inte att det är så, men ändå så får jag alltid lite dåligt samvete om jag
äter godis eller käkar en skål med popcorn själv på en kvart.
Inte för att jag tror att Totte tycker jag är äcklig, men det känns som
det inte är helt okej.

Killar dricker öl och äter chips; det är grabbigt.
Hur ofta sitter det ett gäng tjejer med sånt?
Nä, vi dricker vin och bara det.
Inte undra på att vi blir packade så lätt!

Nu ska jag sova. Är ledig imorgon!
Ska unna mig nåt gott!

Kram och godnatt!









Kommentarer
Postat av: Ramona

Va duktig du är !!! :-)

2009-04-10 @ 09:58:55
Postat av: Nyman

Jag vet inte hur det är med dig men jag har svullat öl och chirre mer än en gång....

mmmm.. beeeer....aarhhhgggg gurgelgurgel

2009-04-10 @ 14:59:20
Postat av: Calle

Hey Tess! Kul att läsa din blogg, och det är ju trevligt att du är så huslig :) Skulle vara nice att träffa dig och Totte någon gång! Hoppas du har det riiiiktigt sjukt bra. Ta hand om dig! /Calle

2009-04-10 @ 19:37:12
URL: http://blogg.sundaybrunch.se
Postat av: Mickis

Ja det där är knepigt.. ja kan känna så i ett tjej gäng också.. ja är ju av rundare sorten :P så ja "skäms" lite extra när ja äter utav det goda.. o det är verkligen INTE OK att behöva känna så.. Men nu fick ja vet att det inte spelar ngn roll om man är smal eller rundare.. man känner likadant.. så va ska vi göra åt det här då??

2009-04-10 @ 19:39:13
URL: http://bubbiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0