En spontan fredagskväll...

Ibland hamnar man där man minst anar.

Jag jobbade på Nilson i Nordstan igår,
det är en bunker och ingen kan ringa till en.
Men trots cementens tjockhet dimper det ner ett
litet sms från Jessica, min spark i röven.
Hon undrar om vi vill komma hem till henne och Jonas
och äta middag på kvällen.

Totte hade planer med grabbarna, de har börjat spela väldigt
mycket pingis i ett skyddsrum i en källare.
Jag tänkte att det kan ju vara trevligt att slippa sitta hemma i sin ensamhet en fredagskväll.

Med på middagen var också Jessicas kompis Victoria. Helskön tjej!
Vi var de enda utav Jonas och Jessicas kompisar som kunde komma
med två timmars varsel en fredagskväll.
Såna som vi stavas: Loosers.

Men vi loosers trivdes väldigt bra i varandras sällskap,
och jag hade ärligt talat inte kunnat få en bättre fredagskväll.
Jonas lämnade oss rätt snart när tjejsnacket kom igång på riktigt.
Hans öron klarade inte mer.

Victoria skulle senare möta upp Jonas och Tenga på Exet,,
och i villan kom jag på att jag ville med.
Sagt och gjort, vi åkte dit och hittade grabbarna i kön.
Bra timing!

Det var riktigt roligt att vara ute och dansa. Det var längesen.
Jag kände mig som en tant när jag euforiskt skrek ut till gänget:
"Jag är uuuute!"
Som en kalv på grönbete!

Sen lufsade jag hem. Skulle upp och jobba.

Cissi på jobbet ringde mig imorse och undrade om jag kunde komma in en timme tidigare.
Jag hastade iväg. Det har vart sjukt mycket att göra idag.
Jag stannade en timma extra.
Hann inte ens ta en fikapaus. Men det är kul när det är så.
Kunderna var så glada och solen sken.

Men nu, nu när kvällen kommit känner jag att jag är trött.
Jag och katten har legat på soffan med godisskålen och kollat på Robinson.
Klockan är kvart i elva, och jag ska snart gå och sussa.
Har köpt en ny korsordstidning, ska bara krypa ner och myyyysa.
Imorgon blir det kanske mer jobb, de ska ringa om jag behövs.

God natt god natt!


Lördagsgodis


Myspisse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0