Full rulle!

Åkte till syrran i Fredags och har haft fullt upp sen dess!

Resan startade med att jag stensomnade på bussen. Du vet, det känns som att man bara har blundat så har det gått 45 min. I mitt fall kom busschauffören och väckte mig och frågade vart jag skulle!
Totalförvirring!

Jag hoppade av ner över och stötte ihop med min gamla kompis Ramona. Jag hade ändå tänkt ringa henne och fråga om vi skulle ta en fika lite senare, men jag hade ju somnat och inte hunnit.

Sen knatade jag hem till min farfar. Han fyllde 89 år den 18:e mars, så jag fixade mat (lite sent) och vi hade riktigt kul!


Farfar och jag

Efter det stack jag hem till Ramona. Jonas bjöd på öl och vi hade riktigt kul!
Ramona är den vännen jag har kännt längst i livet, och vi har många roliga minnen ihop.

På lördagsmorgonen blev jag väckt av två fnitternissar; William och Linus, min systers barn.
Meningen med min helg här i Kungshamn var att jag skulle hjälpa dem göra klart övervåningen i deras nybyggda hus.
Jag kan numera säga att Jonnie & Mattias i Roomservice kan slänga sig i väggen.
Jag är en jäkel på att spackla och slipa väggar.
Det var egentligen meningen att jag skulle åka hem idag, men jag stannar imorgon också. Ska börja måla.

Nu ska jag snyta ur allt spackeldamm ur näsan, ta en dusch och hota barnen för femtioelfte gången att de ska sova!

/Tess


Farfar kom förbi och övervakade arbetet
(Linda, Jan, William och Farfar Bengt)



Hunden Micha har kalsonger



Henrik kommer och aktiverar barnen


Mycket kvar att göra


Bäst att ta det säkra före det osäkra... min bror Henrik


Kommentarer
Postat av: Linda

Ville bara göra dig uppmärksam på att Mischa aldrig skulle ta på sig ett par kalsonger. Det är faktiskt ett par stringtrosor. Hon är ju en dam av rang...

2009-04-08 @ 15:14:39
URL: http://tessochvardagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0