Onsdag...

Gud vad tiden går fort. Det är redan onsdag!

Jag blev upptvingad av Totte som hade vart gullig och gjort fruktost.
Men det var skönt att komma upp i tid.
Jag har redan hunnit städa hela lägenheten!! :-)
Totte har suttit och spelat gitarr hela morgonen.
 
Men det är okej, jag gillar att vara själv när jag städar, han håller mig sällskap men lägger sig inte i!

Jag tycker att jag är värd en salt dödskalle nu!
Påskgodis.



Jag är ju en sån fruktansvärt nostalgisk människa, det här påskägget fick jag när jag var liten.
Det har stått framme varje påsk! Det enda jag har att påskpynta med.
Får mig att tänka på en annan tid när ingenting var svårt och det enda man hade att bry sig om var vilken film man skulle få låna på fredagskvällen. Vi hade video rätt tidigt.
Jag var ju så korkad, hyrde alltid Disneys version av Robin Hood.
Tyckte att den var så bra.

Men det roliga var slut efter den dagen jag och syrran lekte gömma hårspännet
( vi fick inte leka gömma nyckeln, jag förstår mina föräldrar)
och jag kom på den briljanta idén att jag skulle gömma hårspännet i videon.

Syrran kunde inte hitta det, och jag vann!
Pappa var INTE glad.
Ingen mer video för oss!

Jag ska sticka ner till gymmet nu, sen till mamma.

Tänker mycket på Annika Östberg som ÄNTLIGEN har fått komma hem till Sverige och sin mamma.
Jag hoppas verkigen att hon släpps fri. Hon har suttit tillräckligt länge.
28 år.
En som mördar här i Sverige sitter inte hälften av den tiden.

Undra hur det kändes för henne när hon satte ner fötterna på Svensk mark.
Lycka till henne säger jag.

Tankarna går också till Richard och Åsa som blev föräldrar till två små tvilllingflickor!
Grattis!

Nä, dags att ta tag i dagen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0