Råttor i mängder....iiiiihhh!

Åhhh,, så äckligt!

Skulle vara duktig förut och gå ut med återvinningen och komposten.
Vi har ett litet skjul där vi kan sortera.
Totte har sett en råtta där en gång,
så jag bankar alltid lite innan jag går in.
Det gjorde jag idag med.

Det prasslade och hade sig innan jag gick in, men det blev tyst.
Jag vågar mig in...

...då öppnas kompostluckan och en råtta kryper ut!
Sen sitter det en jävel mitt emmellan gallret på tunnan och sopsäcken.
PANIIIK!

Jag springer hem igen och hämtar min trötta katt.

När vi kommer tillbaka springer det tre råttor, och det lilla
äcklet på gallret sitter kvar.
Jag ser hela magen på den när den iakttar oss och
inte tror att han syns.

Min katt, råttmonstret, tar ett vigt skutt likt mästerkatten i stövlarna
med sin yviga man svajandes väser hon fram ett:
"Nu ska du dödens dö!"
och biter huvudet avalla råttorna...

... så kunde det blivit.
Nä, mesen kollar lite, nosar lite
(notera, råttan hänger mindre än en decimeter från henne)
och strosar där ifrån.

Va faen??
"Buss på"
försökte jag men hon ville hellere sitta på en bänk i solen.

Kattfan, snacka om att hon har blivit bekväm.
Visserligen, om hon är van vid sheba och sånt dyrt,
varför skulle hon då vilja äta en äcklig råtta?

Jag lämnade vårt skräp som det stod, och när Totte kom hem
fick han slänga det.
Jag stod utanför och kikade.
Även när han va där kröp det råttor ur komposten.
Men han var en riktig man...
(Katten luktadae på blommorna)

Jaha, det blir till att ringa Wallenstam imorgon.
Så här kan man ju inte ha det!


Trött, van vid gourmetmat, och ligger hellre i sin skinnfåtölj än jagar råttor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fyyy va äckligt.. Syrran har ju iofs två råttor men de sitter i bur. Skrik & Panik heter dem! Så äckligt med råttor.. jag får rysningar bara jag tänker på´t.



Din lilla vän kan påminnas och jämföras med katten Gustaf :D

2009-04-27 @ 08:57:09
Postat av: Mickis

HAHAHAHAHAHA, det va det roligaste ja läst på länge..

du skriver ju så in i norden roligt..

2009-04-27 @ 13:02:54
URL: http://bubbiz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Där ser du, katter är värdelösa, tråkiga och lata. Precis som jag säjer

2009-04-27 @ 17:40:12
Postat av: Ankie

Lilla Yassir är en modern katt som inte äter äckliga råttor. Var glad att hon inte släpar hem sådan föda. Blääää!

2009-04-28 @ 19:09:26
Postat av: Tess

Mamma,, jag är ledsen att säga det, men hon heter inte Yassir som arafat.. Hon heter Jazzie!

Det är därför hon aldrig lyssnar på dig. Du borde veta detta, du kallar ju inte linus och william för Kennet och Torsten direkt!

2009-04-29 @ 00:08:34
URL: http://tessochvardagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0