Imorgon är det valborg!

Man börjar fundra lite på semestern.
Skulle så gärna vilja åka till Rom eller Paris på en liten kortsemester.
Har kollat runt bland flygbolagen, och det är ju inte alls speciellt billigt!
Då tar jag hellre en solvecka med Hotell på Kanarieholmarna eller nåt
i slutet av sommaren för samma pris.

Nån som har bra flygtips?

Venedig är ju en stad man skulle vilja se innan man dör,
eller innan den sjunker!
Det verkar så romantiskt, fast jag har hört att det inte luktar sågott där.
Ja, då känner man sig som hemma!

Ja, det blir väl tält och cykel ner till Kungsbacka om jag har tur!
Längre än så håller inte cyklarna!

Idag har jag vart på Kungsgatan.
Mår bra där.
Har spenderat mesta tiden nere på lagret, det bara bidde så.
Men jag trivs där nere i bunkern, lyssnar på radion som har nån sorts
störning hela tiden och grejar.

Idag har det verkligen varit varmt.
Jag kunde gå hem i kortärmat med jackan i en påse.
är det varmt, jag fryser fan jämt.

Folk är så glada så fort solen skiner,
och det har den ju gjort den senaste veckan.
Folk är glada och spenderar pengar!
We like!

Imorgon är det Cortègen.
För er inbitna Stockholmare som inte vet vad det är för
galen tradition så innebär det att Chalmers studenter super skallen
av sig i några veckor samtidigt som de bygger vagnar med
budskap och lite roliga grejer som driver med det gågna året.
Alla går runt i läkarrockar som de har ritat lite på med spritpenna,
för att visa att de är seriösa studenter, men de bara tomtar runt.
Detta har chalmeristerna gjort sen 1909!

Avenyn spärras av och bussar och spårvagnar får ta en annan väg.
Folk går hem ur huse för att se på de galna studenternas
spektakel... detta kallas fin chalmerstradition!
Det är de som ska ta över Sverige!
Tjoho!




Bilder från Cortègen 2008
www.cffc.se

Men det är en rolig tradition.
Stockholm har ju sina stekare och kungen,
vi har Loket och Cortègen!

Sen är vi ju Sveriges framsida också!
GLÖM ALDRIG DET!






Kommentarer
Postat av: Robert

hm....undrar när du kommer höra av dig till mig.... ;-)

2009-05-01 @ 04:20:02
URL: http://www.nexxmusic.com
Postat av: Joakim

Vi har också en kung, han heter Torbjörn Nilsson :-)

2009-05-02 @ 12:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0