Bastu och slask.

Ja, det var den ledigheten det.
Jag skulle ju egentligen vart ledig igår och idag,
men jag gick in och jobbade på mellandagsrean.
Idag har det varit riktigt roligt faktiskt!
Jag gillar när det är mycket folk och rörelse i butiken!
Tjoho!

Efter jobbet åkte Linda, Martin och jag till en gammal kompis
som jag inte har sett på många år.
Han och hans flickvän har precis köpt hus.
Jättefint och i ett bra område.
Mikael bjöd på öl och hade värmt upp bastun.
Jag blev varm, men det höll inte länge!
Mina stövlar läcker in som ett såll.
Klafs klafs... jag har slarvat med skovården.

Om tio (!) dagar knackar det på min dörr och min
stora, varma, starka, trygga sjöman kommer äntligen hem.
Nu börjar man känna av abstinensen.
Samtidigt vill jag inte att tiden ska gå fort, för på fredag
åker Lina till Usa. Jag kommer sakna henne.
Martin och jag ska dricka gravöl på fredag...

Men hon kommer ju hem.
Och jag ska ju faktiskt åka dit och hälsa på henne.
Det kommer att bli super!

Nu, jobb i tre dagar sen ledigt i fyra.
Hoppas jag!

Nu ska jag sova med mina närgångna katter.
Men det är mysigt när de kryper upp båda två i min famn.

Om man tänker på det...
... så har jag det väldigt bra!


God Natt!


Bodil myser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0