Blodsprängda ögon och mellandagsrea!

Vad är det för fel på mig?
Igår kunde jag verkligen inte sova!
Sista gången jag kollade på klockan så var den 03:15!
INTE bra när man ska jobba 9 timmarspass dagen efter.
Upp som en zombie klockan kvart över sju.
Kollade mig i spegeln och insåg att det såg ut som jag hade vart ute och
festat i 10 år. Rödsprängda ögon och helt likblek trots att jag hade vart
ambitiös och tagit brun utan sol kvällen innan.
Den biter tydligen inte på trötthet.

Jag hasade mig mot bussen och somnade på tåget.
Var i god tid.
Igår kom inte min spårvagn.
Jag tar alltid samma för att om den är upp till 8 minuter sen
så hinner jag gott och väl ändå.
Jag hinner däremot inte om spårvagnen efter är några minuter sen.
Min kom inte, den efter var sen.
Jag sprang som en tok.
Tåget stod där.
Jag tryckte på dörrknappen.
Tåget åkte...
... jag blev kvar på perrongen.
Fick hänga där med alkiskarnai en timme.
De drack öl, jag drack kaffe.

Det ser visserligen ut idag som jag verkligen partade till det med dem.

David frågade idag om jag kanske ville möta honom på flygplatsen
när han kommer hem nästa vecka.
Det hade jag redan tänkt, men fick ju röja min överraskning.
Lika bra, den var så bra att jag nog inte hade kunnat hålla tyst om den ändå.

Om en vecka så är han hemma igen.


Jag ska försöka sova nu.
Är trött, men har ingen ro.
Vi har massor att göra på jobbet så det gör ju att dagarna
går fortare, men det gör ju inte att jag blir piggare direkt!

KORSORD!
Då kanske jag somnar!


Man skuttar iväg till sitt tillfredsställande arbete...
Ill: Anna- Karin Elde




Kommentarer
Postat av: Lars Gartz

Hej, trevliga kommentarer från en människa där ute!

Välskrivet och underhållande.

2009-12-31 @ 20:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0