Juldagen...

Så, det var den julen!

Perfekt!
Linda hade gjort jättefint hemma och maten var supergod.
Det hade lätt räckt till 20 personer till, och alla  fick rester med sig hem...
... trodde jag.

Icke.
Inte jag.
Min matlåda trodde jag var full med jansson och annat gott.
Jag skulle rädda allt smaskens när locket ramlade av i kassen i bilen.
Men det fanns ingenting att rädda.
Den var tom!(?)

Vem sätter på locket på en tom burk?

Linda sa att mina köttbullar var jättegoda och att de hade
ätit dem till middag idag.
Tack.
Mitt kylskåp är tomt.

Har vart en sväng hos mormor idag också.
Det var snöstorm på vägen ner så vi stannade bara en liten stund.
Åkte förbi en bil som nog precis hade voltat för det var en man som slängde sig ur en annan bil för att hjälpa.
Vi kom från motsatt håll och hann inte riktigt reflektera.
Men den som körde bilen fick hjälp.
Läskigt...

Men julafton var mysig.
Vi spelade Buzz på kvällen. Helt sjukt roligt.
Henrik, Jan och jag satt uppe till kvart över tre...
Jag vann några gånger, men Henrik valde ju bara sportfrågor.
Han kan allt om sport, jag menar allt.
Det kan inte vara sunt.

Nu ska jag krypa ner i soffan med lite must och några
avsnitt av desperate houswives.
Utgång... Nej tack..
sparar den tills imorgon!

Tack syrran för att du och Jan fixade en perfekt jul!



God Jul!!


Kommentarer
Postat av: Martin

Jag gillar din jul-outfit skarpt! Riktigt coolt;)

2009-12-26 @ 11:41:59
Postat av: Ankie

Hej, mammas lilla tomteflicka!

Varför försåg du inte själv din burk med matrester? Det gjorde vi andra. Det var faktiskt jag som satte på locket på den tomma burken. Lovar att aldrig göra så mer. Hade jag vetat så hade du haft mycket gott i din burk. Kram

2009-12-28 @ 13:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0