Cykelhelvete och grattis!

Fan också!

Jag kom tidigare idag på den brilljanta idén att just idag så passar
det alldeles utmärkt att byta mitt exploderade cykeldäck som pangade
på Södra vägen förra sommaren.

Jag saknar att kunna cykla till jobbet, vilket går både fortare och är
billigare än spårvagnen.

Somnade en stund efter jobbet idag, eller rättare sagt tre timmar,
så klockan halv tio travade jag glatt ner till Ica Maxi för att inhandla diverse
grejer till mitt däckbyte.

Nu, två timmar senare är det gamla däcket av, fälgen står i köket
och det visade sig att jag inte alls har 28 ",,, utan en storlek mindre.
SATAN!
Varför skriver de inte nånstans på fälgen vad man ska ha för storlek?
Framhjulet är ju 28",,, enligt Totte.
Får väl skylla på honom för att inte verka helt blåst.




"Ser det inte lite stort ut??"
"Jooo, men pumpa i mer luft... så kanske..."

Min vision om att jag skulle svischa ner för backarna imorgon bitti är
förstörd. Jag får la gå istället, efter all skräpmat som jag har tryckt i mig i helgen
så behöver jag nog det.

Det blir väl att jag får lämna in den och så får nån annan fixa det,
men det svider lite i min;
"Jag kan själv" envisa själ.

Ska göra ett nytt försök imorgon, det gamla däcket är ju av, så hur svårt kan det va?
Det är verkligen i såna här stunder som jag saknar pappa.
Han fixade sånt här på ett kick!
Inte undra på att jag har en helt snedvriden uppfattning om hur enkelt allt är.
Han var ju expert och det såg alltid så lät ut!
Jag är ingen expert, men vill gärna vara det.

Har tom köpt nya lampor.
Ja ja.

Jeanette har vart här en natt och hälsat på.
Hon är så mysig, vi hann inte ses så mycket, men nu vet jag att hon kommer
vara i Skövde de närmsta två åren och plugga så!

I min frustration är det dags för lite betapet,
det lugnar nog mina cykelmekarnerver!

Idag fyller min syster Linda år.
31!
Herregud vad tiden går undan.

Jag minns hennes 20-årsdag.
Hon bodde i en liten lägenhet på Smögen som vi startade festen i.
Bålen räckte inte till gästerna för hennes då sextonåriga lillsyrra drack upp det
mesta av den och var i sitt esse hela kvällen.
Vi dansade till "Sweet home Alabama", på borden på krogen om jag inte minns fel.
Det var en riktigt rolig kväll, och jag kände mig lite vuxen kommer jag ihåg.
(Nej, jag hade inte åldern inne för krogbesök, men fixade det ändå med hjälp
av lite kontakter,,, det är faktiskt preskiberat nu!)

Det är nu elva år sen, och så mycket har hänt, men ändå känns det som igår.

Grattis Linda på din födelsedag.
Ledsen att jag inte kunde vara med, men jag kommer till helgen.

Du är världens bästa syster, aningen stressad ibland.
Du är varm och rolig, och tänker alltid på alla andra innan dig själv.
Vi kan leka minns du....
Jag hade inte varit den jag är utan dig, jag ser upp till dig och jag litar på dig.

Jag älskar dig syrran!



Nu har ju klockan passerat tolv när jag lägger ut detta.
Så det var igår hon fyllde, den 12:e juli!

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Ankie

Tips från mor vid däckbyte på cykel: Skriv upp nr som står på däckets sida t.e.x. 1856/0988 och gå till Biltema. Där kollar du nr på däcken som hänger på väggarna. När du hittat ditt nr kollar du på skylten vilket nr du ska ha på innerslangen. Skitenkelt och det blir inte fel. Kram

2009-07-13 @ 15:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0