Nattsudd

Jag kunde verkligen inte somna igår, satt uppe med
grejer fram till klockan fyra.
Inte bra alls!
Jag har vänt på mitt dygn, är ju en nattmänniska, men
nån måtta får det ju vara.

Men det känns som att natten är min tid.
Man blir inte störd och egentligen ska man ju sova så
man slösar ju inte på nån annans tid.
Man kan inte städa och göra sånt man gör på dan,
man får sitta och filura och bara stressa ner.

Men det är ju bra att sova också.

Jag gick upp i lagom tid idag, så jag blir riktigt trött ikväll.
Har städat hela lägenheten och snart kommer Totte hem
och ska göra spenatsoppa, sen bär det av till jobbet.

Nu klipper de gräsmattan utanför och det luktar så gott.
Sommaren är här!
Varje vinter känns det som att det aldrig mer kommer bli varmt,
sen går det undan och i Juli gnäller vi över hur varmt det är.
Sen huttrar vi och fryser de resterande tio månaderna på året
och avundas de som bor i varmare länder.

I år ska jag uppskatta sommaren!
Halelelelulja!

Ska köpa mig en snygg bikini och äntra stranden och skutta i havet!
Inte idag, men om några veckor kanske!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0