Pånyttfödd!

Jag känner mig som en ny människa!

Igår när jag kom hem från jobbet placerade jag min röv i soffan och tog
det jäkligt lugnt, det var ju min kväll.
Desperate Housewives började och när det var slut var jag vettig
och gick och la mig!
Det är farligt när jag sätter mig vid datorn, så jag valde korsord igår.

Jag powernappade på jobbet igår, var så trött.
Olle skickade iväg mig och frida till skomakaren och på en liten
skivshoppingtur, och efter lite frisk luft vaknade jag.
Illa när man somnar på jobbet, det var på min rast så det gjorde ingenting!

Idag är jag ledig!
Ska sticka iväg och ta en kopp kaffe med min ömma moder om en stund.
Hon är alltid ledig på onsdagar för att orka jobba resten av veckan.
Min mamma har en muskelsjukdom som går i släkten.
Hon är jäkligt stark, dock inte i armar och ben.

Hon är så duktig, tränar mer än mig nästan, iallafall mer regelbundet.
Går på varmvattensgympa varje måndag och hos sin sjukgymnast.
Hade hon inte gjort det hade hon varit mycket sämre.
Nästa projekt är att hon vill följa med mig på Yoga!

Nu har de köpt en annan husbil med automat, så även mamma kan köra.
Man får anpassa, och det har hon lärt mig sen jag var liten!

Hon och Krister ska åka upp till Västerås ikväll med husbilen!
Kristers son Jörgen fyller år imorgon, och det är ju klämdagar.
Han bor egentligen i Stockholm, men har lantställe där, lite närmare!
Jörgen är så himla snäll, en plastbror!

Shit vad det stinker från den indiska restaurangen under oss, jag får stänga
fönstrena. Luktar som att det läcker gas! Illa!

Nä, lite mascara och sen ner till spårvagnen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0