En tisdag med en sjuk man...

Idag kommer inte bli någon lätt dag...
Totte är sjuk, och killar som är sjuka är verkligen
sjuka!
Klockan är bara tolv, men jag har redan assisterat
med alvedon, frukost och glass!

Nu vill han ha en kopp kaffe till... ska bara fixa det!
Funderar på att ge honom en liten bjällra..
eller inte, då skulle jag få springa häcken av mig!


Så sjuuuk så sjuk!

Nu har jag satt på en film till honom, så jag får lite lugn och ro!

Jag "skuttade" upp vid åtta imorse och tvättade.
Nu har jag klippt bort den delen av mangelduken som ger fläckar,
känner mig nöjd och lakanen är manglade.
Det är bättre att vara i tvättstugan än lyssna på Tottes
ynkliga flämtningar om att jag ska hälsa hans familj att han älskar dem.

Igår tog jag ur mitt löshår.
Så skönt, jag kan dra handen genom håret utan att fastna.
Känner mig lite skallig, men mitt eget hår var längre än jag trodde
så skillnaden är inte så himla stor.
Nu har jag tagit ännu ett steg mot medelåldern!
Men det känns helt okej!

Nu hör jag nån som piper från vardagsrummet,
jag får kila!


Katten gillar när vi är hemma båda två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0