välkommen till zoo...

Ojojoj, vilken helg!
var på jobbet i fredags efter att ha legat hemma i koma hela veckan.
Det var riktigt gott att prata med vuxna människor istället för katter.
Och min budget är klar, den skickade jag in i torsdags.
Underbart!

jag åkte direkt från jobbet hem till goda vänner där jag krossade dem
totalt i buzz. Jimmie, Johanna och Robert, oj vad bra jag var.
Vann även i besserwisser.
Borde ha kört ett varv av runningman, men man får ju vara lite ödmjuk!

I går bar det av till syrrans zoo.
Jag packade in Doris i transporten och så bar det av.
Linda jobbar i helgen, så jag och mamma är barnvakter.
Det första som möter mig när jag kommer är Linus och Emilia som har målat
varandra med tuschpennor. ÖVERALLT!
Det såg ut som Linus hade fått sig en rejäl pungspark med rött, blått och grönt.
Golvet var också nerkladdat, vem vet, de kanske är framtida graffittikonstnärer. 
Linda vinkade nästan näven av sig när hon lämnade misären och stack till jobbet.
Jag fick städa stackars Williams rum efter lillebrors massaker.
Men de kommer nog aldrig att göra om det.
Allt gick bort!
Jag rymde hem till Ramona och Jonas igår kväll,
det blev för mycket för mig.
Ramona berättade att Emilia nu var ren och att hon hade haft ett snack med
sin dotter om vad man gör och inte gör hemma hos folk.

Natten har spenderats i en säng med en syster, två barn, tre hundar och en katt.
Alla vaknade klockan sex, jag är helt färdig!

Idag är det fars dag.
Vi ska åka upp en sväng till pappas grav och tända ett ljus och sätta en blomma.
Fars dag är lite jobbigt, men det är skönt att vara här så man kan gå till graven.
Jag har så dåligt samvete, jag är nästan aldrig där.
Men jag tror att det är okej för pappa. Han vet ju att jag tänker på honom varje dag
och att han finns med mig i min vardag. Jag ser det inte som att han ligger där under stenen,
han finns i mitt hjärta.

Pappa, grattis på fars dag.
Jag saknar dig och älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0