Mot kungshamn..

Nu bär det snart av till syrran och jan.

Hon har ju ett litet zoo hemma och det ska bli roligt att se den nya hunden,
(och de nya fiskarna.)

Igår hade jag ett litet äventyr från jobbet.

Jag skulle ta ett tag vi halvåtta, som självklart var 45 min sent.
Väntade och väntade...
På Mölndals station skulle min buss komma om en kvart.
Jag ser en annan buss som jag trodde stannade i närheten.
Jag frågar busschaffisen om han går till Höckegårdsgatan nära sörgårdsskolan.
Ja, det gjorde han sa han.

"Perfekt" tänkte jag glatt "nu slipper jag stå här och frysa bland mölndals
moppekids."

Vi åker iväg,,, och vid bifrost svänger han åt fel håll.
Jag går fram och frågar igen.
Nä, då går han plötsligt inte dit och jag får hoppa av på vägen.
Springer tillbaka i kvällskylan och hinner med min rätta buss.

Jag hade hamnat ute i Frölunda... tur att jag kom av.

Ja, det händer liksom inte så mycket i mitt liv när det är ett äventyr att
hoppa på fel buss.

Idag har vart superfint väder.
Jag tog en långpromenad i höstsolen.
Nu ska jag åka till mamsens jobb så ska vi åka direkt.
Har packat med mig tvätt, har slarvat bort min tvättstugenyckel,
och Wallenstams är inte se snabbaste på att skicka grejer man behöver..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0