Hemma tidigt... jepp!

Jag hade såna planer för den här eftermiddagen;
för idag kom jag hem tidigt!
Redan halv fem låste jag upp ytterdörren och kände mig som en
normal svensson som åker bussen från jobbet när alla andra gör det.
Tji fick jag, la mig bara en liten stund på sängen för att vila mina trötta fötter
och VIPS som i ett trollslag var klockan sju, ironiskt nog den tiden jag brukar
komma hem, och hela min mysiga eftermiddag var borta.

Jag hade ju tänkt att gå och träna eller laga middag eller nåt,
men trots min lur var jag lika trött som innan.
Förkylning på gång kanske, eller svininfluensan???
Hujedamej.

Är det det här som är livet, att trött komma hem från jobbet och
inte orka ta tag i någonting?
Totte är den som sköter markservicen här hemma, och det är jag oerhört
tacksam för, men mitt samvete gnager.
Ska han verkligen behöva göra det mesta här? Stress.
Då ska man kompensera det och försöka vara alert och städglad på helgen,
men då är tvättstigan inte ens bokningsbar.

Imorgon är det fredag!
Lördag är ledig tid.
Ledig tid= att få sova tills jag vaknar vilket numera blir
runt åtta även på helgen. Tidning och somna om.
Mmmmmm...

Nu ska jag gå och lägga mig, klockan är ju ändå tio, ska med 07.10-tåget imorgon.

Livet är underbart och man ska vara lyckad!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0