Lycka och lampsladdar

Vad är meningen med livet?
Enligt Dalai Lama är det att vara lycklig.

Lätt sagt, men vad är lycka?
En fin bil?
Ett stort hus?
Någon som får en att skratta?

Men kan man vara riktigt lycklig hela tiden?
Tar inte det udden av den verkliga lyckan?
De små stunderna då man bara andas in och memorerar just det andetaget när
man känner lyckan rinna igenom hela kroppen.
Skulle man märka de små stunderna om man kände så hela tiden?
Jag tror inte det.

Just nu är jag inte så lycklig, men jag uppskattar det för livet lär och
i framtiden kanske jag tänker tillbaka på just den här dagen och uppskattar
det jag har då, vad det än är.

Idag har jag jobbat.
Haft möte med min chef.
Han verkade nöjd med mitt arbete, det känns ju alltid bra trots att jag undrar
när alla ska komma på
att jag är en bluff och helt värdelös.
Men jag försöker att agera som ett proffs och jag har intalat mig själv att jag
ska klara det här året och nå bästa resultat.
Jävlar anamma.

Kom hem vid halv åtta och satte på tv:n.
Målade klart mitt soffbord medans Simon och Tomas inredde ett fult hem till ett snyggt.
Mitt bord blev snyggt.

Sen tog jag fram verktygslådan och bytte sladd på kökslampan.
Nu kan jag tända på lampknappen.
Jag kände mig händig och stark en liten stund.

Men jag är inte så stark, det är bara en fasad...
Men jag håller fast vid den för det är det jag kan.







Kommentarer
Postat av: Martin

Jag tror att du är både duktigare och lämpligare än många, många andra för jobbet. Du verkar ha en stor portion empati vilket jag ser som den viktigaste egenskapen hos en människa. Hade jag varit chef hade jag velat ha dig som anställd ;) Du verkar vara nyfiken på mycket och är inte rädd för att testa vilket är en enorm styrka. Jag tycker du ska vara stolt över allt du gör och har gjort. Tänk så mycket du har hunnit med. Sköt om dig.. Kram

2009-09-29 @ 09:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0