Jakob Hellman på scenen igen! :)

Idag har vart en bra dag.

Jakob Hellman stod på scenen igen och jag var ärligt talat lite nervös.

Varför undrar kanske du?

Jo så här är det:
Hans skiva "...och stora havet" är den bästa skivan jag äger.
Den kom 1989 och han skrällde verkligen.
Den har blivit utsedd till den bästa svenska skivan genom tiderna
och det är ingen överdrift.
Det är den enda skivan som har snurrat med lagom jämna mellanrum
sen den dagen jag köpte den för ungefär femton år sen.
Otroligt bra med texter som berör.

Så det var en bit musikhistoria som jag såg på allsången (av alla ställen) idag.


Om två veckor kommer karln hem och jag har massor att göra innan dess.
Imorgon ska jag förnya mitt pass så vi kan komma iväg nånstan inom en snar
framtid. Gott att faktiskt få sätta sig på ett plan och FLYGA nånstans när man är på
Landvetter. Jag har typ min egen fil och parkering där nu.
Bara lämnar och hämtar,,, och lämnar,, och hämtar.
Det är roligare att hämta än att lämna.

Nu ska jag sova... länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0