I HATE SNÖ!

Idag har jag vart såååå seg.
Höll på att svimma på ikea med mamma.
Akut blodsockerfall, fick springa bort till ikeagrillen och köpa
en korv med bröd och en lingondricka.
Mina krafter kom sakta tillbaka.
Tur det för annars hade jag nog inte märkt att mamma
ännu en gång ställt sin käpp vid kassan och traskat vidare utan den.
När vi var på Liseberg fick vi springa runt till alla lyckohjul hon
hade spelat på och fråga om de hade fått in en käpp.
Vi kammade hem storvinsten vid bilhjulet...
Mamma skämdes...

Jepp, det blev Ikea idag.
Varför blir man alltid så himla trött vid ramarna?
Det är ju då man ska vara som piggast så man kan ta fina
estetiska beslut och kolla rätt storlek!
De borde ha blåbärssoppstationer här och där i varuhuset,
som på Vasaloppet. Det är ju som ett träningspass!
Eller så tröttar de ut sina kunder så de gör ogenomtänka köp,
och ingen orkar ju egentligen byta nåt de har köpt på Ikea.

Det blev inte så mycket idag, en hylla, servetter, nya glas och lite ramar.
INGA VÄRMELJUS!
Det är nog första gången det händer.

Börnade hem med Davids nya bil.
Han är så snäll och låter mig låna den nu när han jobbar.
Jag hittade en parkering hemma, behövde inte ens backa!
Jag tjoade och körde in, och det bara small till i underredet!
SNÖ!
Jag darrade och tänkte att:
"jaha, den höll tre veckor efter att den rullade
ut från den lokala volvohandlaren i Frölunda."
SHIT!
Som om han hört mig så ringde David.
Han bara skrattade åt mig när jag nojjade.
Underbart att han är sån.
"Det är en bil, den tål lite" var svaret när jag sa att det var snö
och inte en betongsugga jag hade kört in i.
Tydligen har han kört in i en betongsugga.
Jag är inte värst alltså!

Min syster har idag tatuerat sig.
Hon har skrivit Jan på sin handled.
Den var jättefin, vilket sammanträffande att hennes man
faktiskt heter Jan.

För trött just nu för att skriva.
Det blir bara flams och trams...

Oh, dags för nya allers.....

Natti natti!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0